Werkwijze

Ervaringsgerichte aanpak

Tijdens de sessies met kinderen in de basisschoolleeftijd ga ik ervaringsgericht te werk: het gaat om het ‘doen’ en om de emoties die daarbij worden aangesproken. Zowel het proces als het resultaat van een sessie zijn betekenisvol en hebben een effect op de innerlijke wereld van het kind. Kinderen mogen volop leren, proberen en experimenteren en er is geen goed of fout. In deze open, ongedwongen sfeer staan de behoeftes van het kind centraal en toon ik respect voor zijn of haar eigenheid. Als beeldend therapeut creëer ik de juiste omstandigheden om het kind te bevestigen en te laten opbloeien. Het eerste effect dat voor de omgeving merkbaar is, is dat uw kind meer ontspanning en rust ervaart.

Voor wie?

Door de ervaringsgerichte aanpak is beeldende vaktherapie zeer geschikt voor kinderen met gedragsproblemen, een trauma of een diagnose als autisme of ADHD. Maar ook als uw kind even niet zo lekker in zijn vel zit, kunt u bij mij terecht.

Doelen waaraan gewerkt kan worden zijn bijvoorbeeld:

  • het vergroten van zelfvertrouwen;
  • eigen grenzen leren voelen en aangeven;
  • eigen emoties leren begrijpen en uiten;
  • leren contact maken met anderen;
  • ervaren dat je er mag zijn.

Wat kost deze therapie?

 

Lees meer over prijzen en vergoedingen

Ouders over Judith Sonneveld-Tissink:

 

“Onze zoon kwam los en durfde zijn verhaal aan Judith te vertellen! Hij vond het fijn om naar haar toe te gaan. Op de kunstwerken die hij bij Judith gemaakt heeft, is hij terecht trots.”

“Mijn dochter genoot van de persoonlijke aandacht en leuke werkvormen.”

“Judith heeft een natuurlijk talent om mensen op hun gemak te laten voelen. Dit komt volgens ons door de rust, oprechte interesse en liefde voor kinderen die Judith uitstraalt.”

“Judith is in de omgang met kinderen open, verrassend en uitnodigend. Ze heeft oprechte aandacht voor de kinderen, benadert ze op hun eigen niveau en laat ze in hun waarde.”